hadův vozový park

Odpovědět
Uživatelský avatar
Gildemeister
Příspěvky: 350
Registrován: ned 24. kvě 2020 9:15:08

Re: hadův vozový park

Příspěvek od Gildemeister »

Ad schéme s diodou:
Jelikož mám vystudované eletro vzdělaní, měl bych na to dokázat nalést odpověd a vysvětlení :woohoo: Kdyžtak at mě STturnier opraví :) Přeci jen tomu taky rozumí.

Pokud jde o polovodičovou diodu tak ta je propustná pouze v jedném směru, který ukazuje šipka ve schématické značce.
Pokud to jednoduché schéma chápu dobře, tak je tam proto aby se (-)napatí z kostry auto mohlo vrátit do obvodu, a (+) se přes závěrný směr diody nedostane na kostru auta...

Asi tak cmk()):

Uživatelský avatar
Gildemeister
Příspěvky: 350
Registrován: ned 24. kvě 2020 9:15:08

Re: hadův vozový park

Příspěvek od Gildemeister »

No tak jsem odhalil další botu, podezření z léta že stříká ve špatném pořadí se mi potvrdilo. A sešli se tam rovnou dvě chyby, jedna přímo ve svazku vstřiků.
Správné zapojení dle schématu je (1-2-4) a (3-5-6) a realita byla takováto (1-3-5) a (2-4-6) nicméně když jsem prvně rozebíral motor tak jsem si vstřiky značil tudíž ta chyba tam byla déle.
A druhá v přívodu ECU - konektor svazku vstřiků kde byly ty dvě větve prohozené, k tomu došlo pravděpodobně při připojování jednotky plynu.
No takže si to zkrátka stříkalo naprosto nesmyslně.

Soubor přílohy:

A ještě jsem objevil ve svazku vstřiků jednu, pro mě záhadu, nějaký dráteník to třeba dokáže vysvětlit, a to je dioda viz. obrázek níže.
Namaloval jsem si i malé schéma jak je tam zapojená.

Uživatelský avatar
Gildemeister
Příspěvky: 350
Registrován: ned 24. kvě 2020 9:15:08

Re: hadův vozový park

Příspěvek od Gildemeister »


Uživatelský avatar
Gildemeister
Příspěvky: 350
Registrován: ned 24. kvě 2020 9:15:08

Re: hadův vozový park

Příspěvek od Gildemeister »

No super .. pz_1 , ono pouštět se do takové komplexní demontáže/ montáže není žádná legrace , šrouby bývají zarezlé a když se zlomí tak je to v pr....obdivuju tě .. II_1 .. ford_25 ( toho kámoše jsi vylekal , nedivím se když ho málem ošlehly plameny.. us_1 .)

Uživatelský avatar
Gildemeister
Příspěvky: 350
Registrován: ned 24. kvě 2020 9:15:08

Re: hadův vozový park

Příspěvek od Gildemeister »


Uživatelský avatar
Gildemeister
Příspěvky: 350
Registrován: ned 24. kvě 2020 9:15:08

Re: hadův vozový park

Příspěvek od Gildemeister »

Peugeot 309 GTi, 1986

Vůz jsem vlastnil od prosince 2007 do prosince 2008

Soubor přílohy:
Fotografie: sdrv.ms/18LDI8w

Technické parametry:
- Motor: Peugeot 1.9i R4 8V "XU9"
- Řadový zážehový čtyřválec, kapalinou chlazený s rozvodem OHC a dvěma ventily na válec, umístěný vpředu napříč
- Zdvihový objem: 1905 cm3
- Kompresní poměr: 9.6:1
- Vrtání x zdvih: 83 mm x 88 mm
- Elektronické vstříkování paliva Bosch LE2
- Výkon: 130 koní (96 kW) při 6000 otáčkách, Točivý moment: 165 Nm při 4750 otáčkách
- Převodovka manuální 5-ti stupňová
- Pohon předních kol
- Přední náprava: MacPherson, vinuté pružiny, stabilizátor
- Zadní náprava: Vlečná, torzní tyč, stabilizátor
- Karoserie: Samonosná dvouprostorová, pětidveřový liftback
- Rozměry (D x Š x V): 4050 mm x 1628 mm x 1380 mm
- Hmotnost: 930 kg
- Barva: Červená
- Jízdní výkony:
- Zrychlení 0-100 km/h: 8 s
- Maximální rychlost: 206 km/h

Popis:

Tohle auto sme jednou koupily napůl s kámošem, neboť při procházení inzerátů nám to přišlo jako rozumnej nápad:), navíc jsme si myslely že když ho trochu vypucujem tak na něm třeba i něco vyděláme. Tak jsme se vydali do Kladna a po zjištění, že auto funguje a není schnilý na prach jsme s ním vyrazily zpět.
Tohle je auto, který mi ukázalo že i předohrab může být zábavný auto. Neboť zejména díky velmi nízké hmotnosti, poměrně měkému i když slušně fungujícímu francouzskému podvozku, přesnému řízení bez posilovače a silnému osmiventilu nabízelo skvělé svezení.
Osmiventilová jednadevítka nabízela víc než dost výkonu, vzhledem k hmotnosti vozu a naprosto brutální reakci na sešlápnutí plynového pedálu víceméně v jakýchkoliv otáčkách a motoru ani nechyběla ochota k vytáčení přes šest tisíc.
Co se týká každodenní použitelnosti, tak zde už musel člověk nějaký ten komfort oželet. Auto bylo sice slušně prostorné a mělo typický měkký francouzský podvozek, ovšem v interiéru bylo velmi hlučné a převodovka tak krátká, že i v městském provozu člověk často hledal "šestku".
Co se týká spolehlivosti tak po najetých cca 5000 km se moc soudit nedá, bohužel než se povedlo auto prodat odešla zřejmě palivová pumpa a něž jsme stihly auto opravit tak ho, zaparkované na sídlišti, rozstřelil Favorit. Takže nakonec putoval na eko-likvidaci.


Škoda Rapid 130, 1986

Vůz jsem vlastnil od Prosince 2004 do září 2005

Soubor přílohy:
Fotografie: sdrv.ms/11pFb2m

Technické parametry:
- Motor: Škoda 1.3 R4 8V "742.13"
- Řadový zážehový čtyřválec, kapalinou chlazený s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec, umístění vzadu podélně
- Zdvihový objem: 1289 cm3
- Kompresní poměr: 9.7:1
- Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
- Karburátor Jikov 32 SEDR + LPG podtlak
- Výkon: 58 koní (43 kW) při 5000 otáčkách, Točivý moment: 97 Nm při 2850 otáčkách
- Převodovka manuální 5-ti stupňová
- Pohon zadních kol
- Přední náprava: Lichoběžníková s dvojicemi trojúhelníkových ramen, vinuté pružiny
- Zadní náprava: Úhlová kyvadlová s vlečnými rameny, vinuté pružiny
- Karoserie: Samonosná tříprostorová, dvoudveřové kupé
- Rozměry (D x Š x V): 4200 mm x 1610 mm x 1380 mm
- Hmotnost: 890 kg
- Barva: Červená šípková
- Jízdní výkony:
- Zrychlení 0-100 km/h: 15 s
- Maximální rychlost: 153 km/h
- Vyrobeno 22 475 kusů

Popis:

Rapid byl mým prvním automobilem, který sem zakoupil od kamaráda asi půl roku po získání řidičského průkazu.
Auto bylo ve slušném stavu a na Škodovku velice málo zkorodované, navíc byl v autě namontován pohon na LPG, díky čemuž byly provozní náklady vozu nízké i přes vysokou litrovou spotřebu, což bylo zejména v době po ukončení studia velkou výhodou.
I přes nízký výkon a nic moc jízdní vlastnosti se mi s Rapidem jezdilo dobře. Výhodou byl vzhled sportovního kupé a povedené "sportovní" sedačky. Navíc byl Rapid vybaven palubní deskou z modelu "GL" jež byla narozdíl od běžných "stodvacítek" i pěkná na pohled a obsahovala i otáčkoměr. Mimo to, zřejmě díky tomu, že v autě téměř nic nebylo, byl interiér poměrně dobře zpracován a nevrzal.
Jako mladík sem byl samozřejmě ovlivněn počínající tuningovou "kulturou" v ČR a sám se pustil do některých vizuálních úprav jako lakování třmenů a bubnů, úpravy přední masky, zadních C-sloupků a interiéru. Ostatně na fotkách je to vidět.
Jinak myslím, že Rapid byl poměrně spolehlivé auto a až na prasklé prasátko na bubnu a problémy s volnoběhem jezdil spolehlivě navíc se vše dalo opravit v řádu stokorun.
Bohužel v červnu 2005 došlo ke kolizi s Mazdou 323 a po zvážení nákladů na opravu (byl hnutý i středový tunel) sem v září Rapida prodal na díly, tenkrát ještě za slušnou cenu.
S Rapidem sem za zhruba půl rok najezdil necelých 10 000 km.

Uživatelský avatar
Gildemeister
Příspěvky: 350
Registrován: ned 24. kvě 2020 9:15:08

Re: hadův vozový park

Příspěvek od Gildemeister »

Minulé vozy ostatní:

Alfa Romeo 155 2.5 V6, 1996

Vůz jsem vlastnil od srpna 2013 do ledna 2015

Soubor přílohy:
Fotografie: sdrv.ms/1aQFMkz

Technické parametry:
- Motor: Alfa Romeo 2.5i V6 12V
- Vidlicový zážehový šestiválec (60 st.), kapalinou chlazený s rozvodem OHC a dvěma ventily na válec, umístění vpředu napříč
- Zdvihový objem: 2492 cm3
- Kompresní poměr: 10.0:1
- Vrtání x zdvih: 88 mm x 68.3 mm
- Elektronické vstřikování paliva Bosch Motronic M 1.7
- Výkon: 163 koní (120 kW) při 5800 otáčkách, Točivý moment: 216 Nm při 4500 otáčkách
- Převodovka manuální 5-ti stupňová
- Pohon předních kol
- Přední náprava: MacPherson, vinuté pružiny, stabilizátor
- Zadní náprava: Vlečná, vinuté pružiny, stabilizátor
- Karoserie: Samonosná tříprostorová, čtyřdveřový sedan
- Rozměry (D x Š x V): 4443 mm x 1730 mm x 1425 mm
- Hmotnost: 1321 kg
- Barva: Proteo Rosso
- Jízdní výkony:
- Zrychlení 0-100 km/h: 8.4 s
- Maximální rychlost: 215 km/h
- Vyrobeno 7 196 kusů

Popis:

Asi se to u mě stalo zvykem, ale i tuhle Alfu jsem koupil víceméně náhodou. Ten den sem chtěl volat Jirkovy jestli už sehnal motor do mojí 145tky a zrovna jsem na fóru narazil na odkaz na inzerát na tuhle 155tku, ten inzerát byl na internetu prý už dlouho, ale nikdy předtím sem ho neviděl a to sem se po 155tkách už koukal. Na fotkách vypadala slušně, takže když mi Jirka do telefonu sdělil, že nový motor ještě nemá, byl sem nakonec docela rád a hned sem ho požádal jestli by se na tu 155tku se mnou nezajel podívat.
Na místě jsme zjistily, že Alfa vypadá opravdu velice slušně, v roce 2010 byla dovezena ze Švýcarska díky čemuž není postižena korozí. Měla sice propadlou technickou, nějaké ty kosmetické vady a byly na ní namontovány krátké pružiny. Navíc prodávající na místě ještě slevil takže nebylo co řešit a za týden už se vezla na plaťáku k Jirkovy.
155tku jsem stejně chtěl a i když sem po smrti 145tky uvažoval, že bych si jako "dailycar" pořídil něco obyčejného o co bych se nemusel moc starat, tak nakonec ten "rozum" opět nezvítězil a do práce teď jezdím šestiválcem. Ono totiž ta doba kdy ještě budeme moc denně jezdit takovýhle autama nebude trvat věčně a lepší si teď užít za cenu vyšších nákladů než se za 20 let mlátit do hlavy, že jsem něco promeškal.
Okamžitě po koupi jsem nechal vymontovat krátké pružiny a vrátil na Alfu sériové, což na fóru sice zdvihlo vlnu odporu, ale já s tím autem potřebuju jezdit což na těch krátkých moc nešlo a na koukání sem si mohl koupit levněji model. Dále byly vyměněny provozní kapaliny a vyřízena technická.
Stále je potřeba vychytat nějaké drobné mouchy a odstranit něco málo "tuzingu", ale to se časem podá.
Nicméně se musím přiznat, že už po prvních pár stovkách kilometrů mi tohle auto opravdu hodně sedlo. Podvozek nabízí dobrý kompromis mezi komfortem a sportovností, sedačky se nesou ve stejném duchu a nabízejí slušné boční vedení a díky nastavitelné bederní opěrce i pohodlí na delších cestách. A navíc jsou doplněny o skvělou loketní opěrku, přiznávám, že lepší jsem v jiném autě neměl. Jedinou výtku bych měl k madlu na dveřích, které je umístěné zbytečně nízko. Sportovní atmosféru na palubě umocňují budíky s ukazateli tlaku a teploty oleje což je pěkný a hlavně funkční detail, kterým by měl být vybaven každý sportovní vůz. Dalším pěkným detailem je dřevěný volat, který řidiče alespoň na chvíli vrátí do starých časů.
Další chválu musím napsat na dvanáctiventilový šestiválec pod kapotou, neboť motor nabízí slušný zátah téměř v jakýchkoliv otáčkách. Dá se s ním jezdit téměř od volnoběhu, ale přes to výkon krásně graduje a s přibývajícími otáčkami stoupá až k vrcholu, což je něco o čemž si mohou moderní malé turbomotory nechat jen zdát, vše navíc doplněné krásným zvukem.
Když bych jí měl porovnat s mojí bývalou 145tkou, tak co se týče jízdních vlastností byla na to 145 o něco lépe, což není překvapením vzhledem k sportovnímu podvozku verze QV a zejména díky menší váze nad pření poháněnou nápravou. Ovšem co se týče cestovního komfortu, tak tady hraje 155tka opravdu jinou ligu ať už lepším posazem za volantem, měkčím podvozkem, lepším odhlučněním tak i širším rozsahem použitelných otáček motoru v kombinaci s delším zpřevodováním. To vše dělá z Alfy Romeo 155 opravdu dobrý cestovní vůz se sportovním duchem.
Co se týká výbavy tak v mé 155tce najdeme el. přední okna, el. zrcátka, automatickou klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní a loketní opěrkou, pření mlhovky a další běžné věci. Co mě mrzí, že moje Alfa nemá ve výbavě śíbr.


Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde, 1996

Vůz jsem vlastnil od srpna 2009 do srpna 2013

Soubor přílohy:
Fotografie: sdrv.ms/18LDw9m

Technické parametry:
- Motor: AR Twin Spark 2.0i R4 16V "AR67204"
- Řadový zážehový čtyřválec, kapalinou chlazený s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec, vybaven variabilním časováním sacích ventilů a dvěma svíčkami na válec, umístěný vpředu napříč
- Zdvihový objem: 1970 cm3
- Kompresní poměr: 10:1
- Vrtání x zdvih: 83 mm x 91 mm
- Elektronické vstříkování paliva Weber-Marelli s ŘJ Bosch Motronic + LPG Magic 2
- Výkon: 150 koní (110 kW) při 6200 otáčkách, Točivý moment: 187 Nm při 4000 otáčkách
- Převodovka manuální 5-ti stupňová
- Pohon předních kol
- Přední náprava: MacPherson, vinuté pružiny, stabilizátor
- Zadní náprava: Vlečná, vinuté pružiny, stabilizátor
- Karoserie: Samonosná dvouprostorová, třídveřový hatchback
- Rozměry (D x Š x V): 4061 mm x 1712 mm x 1417 mm
- Hmotnost: 1240 kg
- Barva: Rosso Alfa
- Jízdní výkony:
- Zrychlení 0-100 km/h: 8 s
- Maximální rychlost: 210 km/h

Popis:

Tak Alfičku sem koupil skutečně náhodou v létě 2009 a neplánoval sem jí mít příliš dlouho. Bylo to v době kdy bylo dokončení "renovace" "XeRka" v nedohlednu a já jezdil pouze Scorpiem v automatu. Asi chápete, že mi manuál a něco sportovnějšího chybělo proto sem zase začal přemýšlet co koupím. A že sem rozmýšlel nad vším možným a to nejen sportovním, hodně mi padlo do oka zejména BMW E34 530i V8, dokonce i Jeep Cherokee:) Ovšem nakonec sem uznal, že to chce ke Scorpiu něco lehčího a obratného, ale stále nic. Nakonec sme sedly s kámošem k internetu a hledaly něco zajímavého s výkonem nad 100 koní. Našly jsme VW Scirroco, Escort Mk.V RS2000, Volvo 850 T5 (vím to není moc sporťák:) ) a dvě Alfy 145 2.0 QV.
No a nakonec jsme druhý den jely do Klatov pro jednu 145 QV, kdo ví jak by to dopadlo kdyby majitel RS2000 zavolal zpět o pár hodin dříve. Alfu sem měl v plánu zhruba do roka prodat dál, ale nakonec už jí mám téměř čtyři roky, ano může za to i to, že na podaný inzerát se nikdo neozval, ale auto mi skutečně přirostlo k srdci a ani po zhruba 80 000 km mě nepřestává bavit.
145tka vyniká zejména podvozkem nabízejícím perfektní jízdní vlastnosti a v kombinaci s lehkým "zadkem" i hravost. Oproti svému přímému předchůdci, modelu 33, auto bohužel značně přibralo, ale 1230 kg ještě není tragédie a dvoulitr o výkonu 150 koní nemá problém s autem slušně "zacvičit", navíc se šestnáctiventilový motor s nadšením podívá až k omezovači v 7300 otáčkách.
Velmi dobré je i poměrně strmé řízení, které není přeposilované a má dobrou zpětnou vazbu. Brzdy na této Alfě plní svou funkci také dobře a vadnutí sem zaznamenal pouze při jízdě po okruhu.
Co se týká denního použití vozu tak ani zde Alfa nezklame. Zejména ke svým malým vnějším rozměrům nabízí dost prostoru pro cestující i zavazadla. Dvoulitr si v kombinovaném provozu vystačí s nějakými 9-ti litry benzínu na sto kilometru (cca 10,5l LPG/100 km).
V městském provozu není autu moc co vytknout, při cestování po běžných silnicích také nezklame. Ovšem na dálnici začíná být nepříjemná krátká převodovka, při 130 km/h motor točí 4000 ot. A do interiéru proniká poměrně dost hluku.
Navíc pohodlnějším řidičům nemusí vyhovovat tvrdší podvozek verze QV v kobinaci s 16-ti palcovými koly Zender Le Mans (z verze "500 Limited") , jenž na českých silnicích moc komfortu neposkytuje.
Interiér vozu vypadá vcelku pěkně, ovšem typicky italsky vrže:) a bohužel postrádá "budíky" tlaku a teploty oleje což by sportovní vůz mít měl. Což auto vynahrazuje jinými italskými vlastnostmi, krom originálního designu i vlastnostmi, které se zkrátka nedají popsat:)
Co se týká spolehlivosti, tak myslím, že strach z italských vozů je přehnaný za těch 80 tisíc km, považuji za závady následující: úmrtí jednotky imobilizéru - nutná výměna, prasklý chladič, "vychozený" zámek u řidiče, volnoběžný ventil, chyba někde na vodičích k "sahaře" a nedávno odešly uhlíky na alternátoru což bylo po téměř 4 letech prvně co mě někde nechala.
Jinak byla prováděna údržba, jako rozvody, výměna dílů přední nápravy, komplet brzdy včetně hlavního válce a potrubí, výfuk, svíčky a samozřejmě filtry a kapaliny.
Motory "twinspark" jsou zejména citlivé na kvalitu a množství oleje, který i rádi konzumují (podle stylu jízdy až 1l/1000km), když na to majitel myslí tak myslím, že jde o bezproblémový vůz. I se slušnou antikorozní ochranou.
S Alfou sem už projezdil celou republiku, vydal se do zahraničí prvně do severní Itálie a minulý rok na Makarskou riviéru do Chorvatska a vše zvádla i v pětatřiceti stupňovém horku.
Již několikrát sem se sní vydal i na závodní okruh, ať už v rámci nějakého dne pro veřejnost nebo i na různé klubové akce. Takže byla "otestována" na okruzích v Mostě a Sosnové a na "improvizované" trati na letišti Kámen v rámci "Ital Auto Cupu".
V červnu 2012 sem se rozhodl k instalaci LPG a nelituji toho i přes jisté nevýhody jako zmenšení zavazadlového prostoru a zejména snížení výkonu ve středních otáčkách. Ale cestovní náklady cca 1,80 Kč/Km jsou dobrým argumentem, navíc kdykoliv můžu přepnout na Benzín a mýt plný výkon.
Bohužel 20. srpna 2013 v podvečerních hodinách mi na silnici č. 38 poblíž Bělé pod Bezdězem umřel motor, verdikt jasný - šály a kliková hřídel.
Po zvážení nákladnosti a nezaručitelnosti úspěchu opravy sem se rozhodl pro pořízení jiného vozu. Co mě ovšem těší je fakt, že Alfa alespoň zemřela hrdě v bitvě cestou ze závodů v mnichově Hradišti po které proběhla ještě honička s druhou Alfou a Motocyklem.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998
EX: AR 155 2.5 V6 '96, AR 145 QV '96, Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia '94, Peugeot 309 GTi '86, Ford Scorpio 2.9i GL '92, Ford Sierra XR4x4 '85, Ford Sierra 2.0i CL '90, Škoda Rapid 130 '86

Uživatelský avatar
Gildemeister
Příspěvky: 350
Registrován: ned 24. kvě 2020 9:15:08

Re: hadův vozový park

Příspěvek od Gildemeister »

Minulé vozy Ford:

Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia, 1994

Vůz jsem vlastnil od srpna 2008 do listopadu 2010

Soubor přílohy:
Fotografie: sdrv.ms/18LDEFT

Technické parametry:

- Motor: Ford Cologne 2.9i V6 24V "BOA"
- Vidlicový zážehový šestiválec (60 st.), kapalinou chlazený s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec, umístění vpředu podélně
- Zdvihový objem: 2935 cm3
- Kompresní poměr: 9.7:1
- Vrtání x zdvih: 93 mm x 72 mm
- Elektronické vstříkování paliva Bosch L-Jetronic s ŘJ Ford EEC IV
- Výkon: 195 koní (143 kW) při 5750 otáčkách, Točivý moment: 275 Nm při 4500 otáčkách
- Převodovka automatická 4 stupňová, A4LDe
- Pohon zadních kol
- Přední náprava: MacPherson, vinuté pružiny, stabilizátor
- Zadní náprava: Úhlová s trojúhelníkovými šikmými rameny, vinuté pružiny, stabilizátor
- Karoserie: Samonosná tříprostorová, čtyřdveřový sedan
- Rozměry (D x Š x V): 4750 mm x 1765 mm x 1450 mm
- Hmotnost: 1430 kg
- Barva: Mitternachts Blau Metallic
- Jízdní výkony:
- Zrychlení 0-100 km/h: 8.8 s
- Maximální rychlost: 225 km/h
- Původní cena v roce 1994: 64 730,- DM

Popis:

Po krátké době spokojeného ježdění ve Fordu Scorpio 12V sem začal pokukovat po vrcholu nabídky modelové řady, tedy po 24V Cosworth Ghia.
Po nějaké době hledání sem usoudil, že nejlepší bude dojet do Německa a zanedlouho sem našel vhodného kandidáta. Po výměně několika emailů jsme se s kámošem vydaly do Berlína pro tmavě modrého "Coswortha". Cesta to byla zajímavá, nicméně na delší povídání. Po shlédnutí vozu sem zjistil, že je skutečně ve slušném stavu a navíc má i známou historii. Auto původně sloužilo jako "předváděčka", později ho zakoupil jeden zaměstnanec, který ho měl dlouhou dobu a později, člověk od kterého sem auto koupil, mimo jiné také fanda značky a Scorpio prodával z důvodu koupě Escorta Cosworth.
Scorpio mělo v už době kdy sem ho kupoval najeto přes 260 000 km, nicméně i přes to byl v autě naprosto dokonale zachovalý interiér zkrátka jak nový, dokonce ani na českých silnicích nevrzal. I karoserie a lak byly zachovalé až na korozi zadních lemů.
Bylo sice potřeba vyřešit nějakou stávkující výbavu jako el. šíbr, okna a tempomat, ale jinak bylo auto v dobrém stavu.
Později se bohužel objevily různé problémy jako zejména za "vlažna" chcípání motoru, únik oleje z převodovky a automat již nefungoval úplně dobře.
Verze "Cosworth" nabízela oproti, běžným Scorpiim přitvrzený podvozek jenž dodával při rychlých průjezdech zatáček pocit jistoty a ani si nevybíral příliš vysokou daň na komfortu. Ovšem auto na "okresky" to samozřejmě nebylo, nejlépe se cítilo v táhlých zatáčkách na silnicích 1. tříd nebo na dálnici. Čemuž napomáhal i motor o výkonu téměř dvou set koní, který dokázal vůz rozjet přes 230 km/h. A při "kickdownu" dokázal pěkně nakopnout. Ovšem po zkušenosti s 12V motorem musím konstatovat, že kombinace 24V motoru s automatickou převodovkou a těžkou limuzínou nebyla zrovna šťastnou volbou. Ano Cosworth byl samozřejmě celkově rychlejší, ovšem jen když se mu šlapalo na krk, navíc se kuly automatu (možná to bylo jeho stavem) motor často dostal do otáček kdy už automat nepodřadil, ale otáčky ještě nebyly ideální, neboť motor se opravdu "rozdováděl" až od 4500 otáček. Podle mých zkušeností měl být zkrátka tento motor kombinován s manuální převodovkou, neboť s automatem se to za "sportovní" sedan považovat nedá a na běžné ježdění mi příde lepší 12V, který je i jednodušší na údržbu. Čímž netvrdím, že by "Cosworth" byl špatné auto a jeho koupě nelituji, neboť náhradou za nedostatky zase nabízel pocit vyjímečnosti.
Další plusové body bych vozu udělil za perfektní brzdy (ventilované na obou nápravách), které dokázaly bezproblémú zkrotit dvousetkoňový motor.
Nicméně výtku bych měl k řízení, které bylo na můj vkus přeposilované.
Celkově vzato to bylo dobré auto na které mám spoustu pěkných vzpomínek. Nicméně mělo i své chyby, které se sice daly odpustit, ale bohužel se na autě objevily i závady, které neodstranil ani dvouměsíční pobyt v servisu. A taky do, pražského provozu, nepraktická spotřeba, kterou sem plánoval vyřešit instalací LPG. Ovšem peněz nebylo nazbyt a já měl dvě auta, která vyžadovala péči. Proto sem se rozhodl dát inzerát jak na Alfu tak na Scorpio, které si nakonec narozdíl od Alfy našlo kupce. Dokonce přímo zde na fóru, z čehož sem měl samozřejmě radost, neboť sem čekal, že bude v dobrých rukou. To nakonec vydrželo pouze rok po kterém Scorpio opět změnilo majitele což byl jeho konec. O čemž sem se nedávno přesvědčil, když sem našel některé jeho díly na jiném voze.
Já sem s "Cosworthem" najezdil něco přes 30 000 km.


Ford Scorpio 2.9i GL, 1992

Vůz jsem vlastnil od července 2007 do listopadu 2008

Soubor přílohy:
Fotografie: sdrv.ms/18LDMp1

Technické parametry:
- Motor: Ford Cologne 2.9i V6 12V "BRF"
- Vidlicový zážehový šestiválec (60 st.), kapalinou chlazený s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec, umístění vpředu podélně
- Zdvihový objem: 2935 cm3
- Kompresní poměr: 9.0:1
- Vrtání x zdvih: 93 mm x 72 mm
- Elektronické vstříkování paliva Bosch L-Jetronic
- Výkon: 145 koní (107 kW) při 5500 otáčkách, Točivý moment: 226 Nm při 3000 otáčkách
- Převodovka automatická 4 stupňová, A4LD
- Pohon zadních kol
- Přední náprava: MacPherson, vinuté pružiny, stabilizátor
- Zadní náprava: Úhlová s trojúhelníkovými šikmými rameny, vinuté pružiny, stabilizátor
- Karoserie: Samonosná tříprostorová, čtyřdveřový sedan
- Rozměry (D x Š x V): 4750 mm x 1765 mm x 1450 mm
- Hmotnost: 1390 kg
- Barva: Moondust Silver Metallic
- Jízdní výkony:
- Zrychlení 0-100 km/h: 11 s
- Maximální rychlost: 200 km/h
- Původní cena v roce 1992: 49 710,- DM

Popis:

Scorpio sem koupil v době kdy šlo moje "XeRko" na vyvaření. Bylo jasné, že to zabere dost času a původně sem myslel, že zatím budu užívat k cestování hromadnou dopravu, ovšem hned druhý den sem scháněl náhradní vozidlo:) Přemýšlel sem o různých strojích včetně Sierry, aly i BMW E34, MB W124, SAABu 9000 nebo naopak o něčem lehčím sportovním, ale nakonec se objevilo slušně vypadajíci Scorpio V6 za pěknou cenu. Tak sem pro něj druhý den jel. Auto mělo dost kosmetických vad, ale jezdilo dobře, takže sem ho koupil. Později sem zjistil závadu na startování, zejména ohřátého motoru, problém byl v elektroinstalaci ke startéru. A samozřejmě nefunkční klimatizaci.
Scorpio ve výbavě "GL" poskytovalo řidiči téměř vše co potřeboval. Navíc perfektní sedačky a komfortní podvozek nabízely naprosto pohodlné cestování, čemuž přispívalo i příkladné odhlučnění a při rychlostech kolem 100 km/h bylo v autě ticho doslova jako v hrobě (až na to kdy sem ztratil půl výfuku, to se změnilo v nefalšovaný "hotrod":) ). Pohodlná cestovní rychlost, udržovaná pomocí tempomatu, byla v tomto voze kolem 150 km/h kdy motor točil 3000 ot. a v autě se dalo bavit se spolujezdcem se dalo bavit bez zvýšení hlasu. A Scorpio nemělo problém atakovat rychlosti přesahující 200 km/h.
Automatická převodovka v tomto voze fungovala bezchybně a i když se nejednalo o sportovní vůz tak "kickdown" o dva rychlostí stupně byl pěkným zážitkem, který potrápil nejednoho řidiče "vytuněného" hatchbacku:) Navíc měl člověk pocit jako, že tento motor a tato převodovka byly vyvinuty přímo pro sebe.
I když mi toto Scorpio hodně vyhovovalo a s nepříliš velkou investicí by se z něj mohl stát super "daily car" (což sem si bohužel uvědomil až nějakou dobu po prodeji) tak sem stále pošilhával po "vrcholu" modelové řady, který sem nakonec pořídil. Tudíž došlo k prodeji. Nový majitel si nakonec auto našel sám na benzínce kde stálo tři dny kuly poruše spínací skříňky. S prodeje sem měl poměrně dobrý pocit, neboť nový majitel neskrýval nadšení z vozu a já myslel, že jde do dobrých rukou. Což se po několika kolizích ukázalo jako mýlka a auto dnes pravděpodobně hnije někde na vrakovišti.
S tímto Scorpiem sem najezdil cca 15 000 km. S tímto vozem sem se také účastnil svého prvního srazu Ford Sierra klubu v Třebonicích na podzim 2007.

Uživatelský avatar
Gildemeister
Příspěvky: 350
Registrován: ned 24. kvě 2020 9:15:08

Re: hadův vozový park

Příspěvek od Gildemeister »

Tímto bych vám zde rád představil svůj vozový park, postupně obměňovaný od roku 2004.
Jak se na toto fórum sluší, vozový park se skládá především z vozů značky Ford, zejména pak modelu Sierra, čímž ovšem nechci snížit "hodnotu" ostatních vozů, neboť i ty byly dle mého názoru zajímavé a jsem rád, že sem je vlastnil a řídil.
Na úvod bych snad jen zmínil, že Sierry mě provázejí téměř celou mojí řidičskou "kariérou" a právě Sierra byla prvním "západním" vozem co sem řídil po řadě "Škodovek", když sem jí dostal jako služební v mé první práci. Jednalo se o kombi 2.0i OHC Ghia, ročník '88 a tenkrát mě tento vůz naprosto uchvátil svým výkonem, komfortem a výbavou. Proto, když sem hledal náhradu za svého Rapida, byla Sierra jasná volba.
Od té doby už nějaký ten čas uplynul a i když sem řídil spoustu jiných, mnohem výkonnějších i luxusnějších automobilů, tak si myslím, že Sierra má svému řidiči stále co nabídnout a vždy se za její volant rád vracím.
Ale už nebudu dál zdržovat povídáním a raději představím jednotlivé vozy.


Současné vozy Ford:

Ford Sierra 3.7i CLX 4x4, 1992

Vůz vlastním od října 2012

Soubor přílohy:
Fotografie: sdrv.ms/18LDqhS
Video:

https://youtu.be/841i-GZ394c

Technické parametry:
- Motor: Ford Cologne 2.9i V6 12V "BRF"
- Vidlicový zážehový šestiválec (60 st.), kapalinou chlazený s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec, umístění vpředu podélně
- Zdvihový objem: 2935 cm3
- Kompresní poměr: 9.0:1
- Vrtání x zdvih: 93 mm x 72 mm
- Elektronické vstřikování paliva Bosch L-Jetronic
- Výkon: 145 koní (107 kW) při 5500 otáčkách, Točivý moment: 226 Nm při 3000 otáčkách
- Převodovka manuální 5-ti stupňová, MT75
- Pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Ferguson FD a rozdělením točivého momentu v poměru 34% na přední a 66% na zadní nápravu.
- Přední náprava: MacPherson, vinuté pružiny, stabilizátor
- Zadní náprava: Úhlová s trojúhelníkovými šikmými rameny, vinuté pružiny, stabilizátor
- Karoserie: Samonosná tříprostorová, čtyřdveřový sedan
- Rozměry (D x Š x V): 4467 mm x 1698 mm x 1409 mm
- Hmotnost: 1230 kg
- Barva: Bordeaux Rot
- Jízdní výkony:
- Zrychlení 0-100 km/h: 9.2 s
- Maximální rychlost: 203 km/h

Úpravy:

- Motor: 2.9i 12V (Ford Sorpio)
- Pravděpodobně v úpravě "Ultimax 3.7" od Power Engineering
- Zvětšený objem motoru na 3694 cm3
- Vrtání x zdvih: 95.5 mm x 86 mm
- Upraven blok motoru, použitá jiná kliková hřídel a písty Mahle
- Vačková hřídel Piper cams "Ultimate road" 290 st.
- Vyleštěné kanály v hlavách motoru
- Vstřiky 2.0 DOHC, nastavitelný regulátor tlaku paliva
- LPG Magic G4
- Brzdy:
- Přední ventilované kotouče 278 mm (Ford Scorpio 24V Mk. II.)
- Zadní brzdy ventilované kotouče 253 mm (Ford Scorpio Turnier Mk.II)
- Sportovní pružiny a tuhostně stavitelné tlumiče "Spax"
- PU silentbloky komplet nápravy "Flo-flex"
- PU silentbloby motoru a převodovky "Flo-flex"
- Exteriér:
- RS II nástavce prahů a zadní křídlo
- Disky - RS 7x16 (léto), Cosworth 7x15 (zima)
- Interiér:
- RS volant, Recaro sedačky
- Doplněná výbava - 4 x el. okna, el. šíbr, orig. autorádio "Ford Sound 2004"

Popis:

Tuto Sierru sem pořídil v říjnu 2012, ovšem klubovou historii má již značnou, neboť přede mnou jí vlastnily již dva členové našeho klubu. Po další Sieře sem pokukoval už delší dobu, ovšem měl sem celkem jasnou a bohužel špatně sehnatelnou představu a to sice motor V6. Ideálně pod kapotou XR4i Mk.I, případně sedan Mk.II se zadním náhonem. Bohužel ceny XR4i, když už se objeví, se většinou pohybují mimo mé možnosti a slušný RWD V6 sedan sem už taky dlouho neviděl. Takže když se Risak rozhodl prodat svojí V6 4x4 tak sem se nakonec i s přihlédnutím ke stavu vozu rozhodl slevit ze svých požedavků a jít do 4x4.
Zajímavostí tohoto vozu je zejména to, že v této specifikaci (sedan V6 4x4) se Sierra nikdy nevyráběla. Toto auto mělo pod kapotou původně motor 2.0i DOHC a za zástavbu V6 vděčí Frenkovy. A motor, který použil byl oprvdu dobrý neb jede jako kráva:)
Za Risakovy "vlády" se pak auto dočkalo nového laku, RS prahů, křídla, volantu a šestnáctipalcových kol. A také byl nainstalován sportovní tuhostně stavitelný podvozek "Spax".
Dále byl v autě červený "GT" interiér, který sem ale vyměnil za šedý neboť neladil k šedým předním sedačkám Recaro. Což sou jedny z nejlepších sedaček co znám, v zatáčkách podrží a jsou pohodlné i na dlouhé cestování.
Rozepisovat se tu více o vlastnostech Sierry asi nemá cenu neboť ty auta tu každý zná. Jen bych uvedl, že Sierra je podle mě stále dobré auto. Dlouho sem chtěl koupit další a i když sem před koupí začal pochybovat jestly má ještě co nabídnout, jestly to nejsou jen hezké vzpomínky. Tak po koupi sem poznal, že to auto má řidiči stále co nabídnout. Zejména pak při delších cestách a pro mě je interiér jak "ulitý".
Nicméně i když na pohled auto vypadá dobře je na něm stále dost práce.
Na jaře 2013 sem za Frenkovy asistence provedl "upgrade" předních brzd na 280 mm ze Scorpia Cosworth. Před letním srazem jsem namontoval zadní ventilované kotouče ze Scorpia kombi.
V průběhu podzimu 2014 a jara 2015 jsem namontoval PU silentbloky Flo-flex na obě nápravy a uchycení motoru a převodovky zakoupené na Ford Fairu 2014.
Začátkem jara 2016 jsem se pustil do vyvaření podlahy, druhé (bohužel) repase převodovky a řekněme kontrolního rozebrání motoru vzhledem k tomu, že se tomuto motoru oproti ostatním 2.9 nechtělo nikdy moc do otáček.
Když jsem byl v tom rozhodl jsem se k objednání ostré vačky Pier cams a vyvážení rotačních dílů.
Čistě náhodu jsem při skládání motoru zjistil, že není tak úplně sériový. Nepasovali mi totiž pístní kroužky po podrobnějším prozkoumání jsem zjistil, že motor má vrtání 95,5 mm a zdvih 86 mm (série 93 x 72 mm), jednoduchým výpočtem jsem se tedy dopočítal k celkovému objemu 3694 cm3!
Motor má upravený blok, klikový hřídel s vyšším zdvihem a jiné písty. Dále jsou dle člověka co mi dělá hlavy i poctivě vyleštěné kanály a pravděpodobně větší sací ventily.
Bohužel vzhledem k chybným informacím, které mi dali ve firmě kde vyvažují rotační díly se motor klepe jak "drahej pes", tudíž budu muset klikový hřídel opět vyndat a nechat vyvážit.

Zatím mám najeto asi 30 000 km a je to první Sierra se kterou sem byl na Sierra srazu:)

hadXR
Příspěvky: 113
Registrován: pon 25. kvě 2020 20:32:09

Re: hadův vozový park

Příspěvek od hadXR »

Tak schválně vyzkouším jestli tu půjde vkládat fotky a Mates může zase uvažovat nad koupí sedanu :)

DSCF3950_M.jpg
DSCF3950_M.jpg (626.47 KiB) Zobrazeno 5356 x
DSCF3953_M.jpg
DSCF3953_M.jpg (722.43 KiB) Zobrazeno 5356 x

Odpovědět

Zpět na „Vozy členů“