FORD v Rally

7 roků 11 měsíců zpět - 7 roků 11 měsíců zpět #256 od FORD666

  • Moderátor
  • Moderátor
  • Focus 2.0i

  • Příspěvky: 305
  • Karma: 6
  • Přijato poděkování: 87

  • Pohlaví: Muž
  • Narození: Neznámé
  • FORD v Rally vytvořil uživatel FORD666
    Už před rokem 1970, FORD připravoval své vozy pro závody rally, asi nejznámější model byl Lotus Cortina. Ale až s příchodem celoevropského modelu Escort se do soutěží zapojil jako team. Escortů bylo v sedmdesátých letech několik typů od RS1600, přes RS1800, po RS2000, ale také RS MEXICO. V 70‘ byl FORD s Escortem velmi úspěšný. Po vyhrané sezóně 1979, začal FORD připravovat vůz Escort RS1700T RWD, pro soutěž ve skupině B a sezóny 1980 – 1984 oficiálně vynechal. Přesto Ari Vatanen v roce 1981 vyhrál v soukromém teamu s podporou FORD s vozem Escort RS1800. Projekt Escort RS1700T, byl v roce 1983 zastaven, konkurence začala nasazovat 4x4. FORD od roku 1984 pracuje na úplně novém speciálu, který má v názvu číslovku, znamenající počet vyrobených vozů pro homologaci. RS200, brutální, lehká mašina s přeplňovaným motorem uprostřed, s pohonem všech kol. RS200 měl velký potenciál, ukázal to ve FORDově testovacím roce 1986, kdy se účastnil několika soutěží, bohužel také přispěl k ukončení skupiny B. V sezóně 1987 nasadil FORD, Sierru RS cosworth s pohonem zadních kol. Na asfaltu se jim dařilo, ale na nezpevněném povrchu na konkurenci s pohonem na čtyři kola, nestačili. V roce 1990 FORD zvýšil své šance, přechodem na verze 4x4 v modelu Sierra RS cosworth 4x4 čtyřdveřový saloon. Ale opravdu do hry se vrátil až nasazením lehčího a ovladatelnějšího Escort RS Coswoth 4x4, který byl v roce 1997 přepracován na první FORD model specifikace WRC, Escort WRC. Od roku 1999 startuje nová éra s Focusem WRC, rok 2003 přináší modifikovanou verzi EVO a sezónu 2005, FORD zakončuje v nové generaci Focusu WRC. Rok 2011, nová pravidla a tím i přezbrojování, FORD startuje se zbrusu novým vozem Fiesta WRC. S koncem sezóny 2012, se FORD loučí se světem Rally a Team přebírá M-sport, který i do té doby byl zodpovědný za FORD Rally Team.

    2015- Focus II 2.0i 150koní USA
    1999- Escort 2.0i 150koní
    2003-2015 FocusI 1.8i 180koní
    2001-2003 Escort 1.8i 115koní
    1996-2001 Escort 1.8i 130koní
    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Přílohy:
    Poděkovali: STturnier200, HupinoST, Mates94

    Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

    7 roků 11 měsíců zpět - 7 roků 11 měsíců zpět #336 od FORD666

    • Moderátor
    • Moderátor
    • Focus 2.0i

  • Příspěvky: 305
  • Karma: 6
  • Přijato poděkování: 87

  • Pohlaví: Muž
  • Narození: Neznámé
  • Odpověděl FORD666 pro téma FORD v Rally
    V rally je více kategorii, to co jsem popisoval je ta nejvyšší. Dnes se chci věnovat nižší. Od roku 1977 FORD připravoval Fiestu 1.6 prví generace v kategorii group 2. V roce 2001, startovala Puma Super1600 , v kategorii J-WRC, když Pumě skončila homologace, nasadil FORD Fiestu páté generace Super1600. 2009 následovala Fiesta šesté generace ve specifikaci Super2000 s atmosférickým dvoulitrem, která startovala ve třídě S-WRC. V roce 2011 přibyla specifikace RRC pro Fiestu 1.6 turbo. V současnosti je FORDem provozována Fiesta R5 v kategorii WRC2, která je k dispozici od roku 2013. Pro rok 2016 FORD nastoupil do rally WRC2 s Fiesta R5EVO a za volant se posadil nadějný Angličan Elfyn Evans a vedle Craig Parry.
    Chtěl jsem trošku uvést tohle téma, až sem budu dávat výsledky jednotlivých soutěží, aby byla kontinuita.
    V současnosti nesou vlajku FORD v world rally championship, Nor Mads Ostberg s Ola Floene a Francouz Eric Camilli a Veillas Benjamin
    Mads Ostberg je po třech soutěžích na druhém místě v soutěži WRC. Ericovi Camilli se zatím nedaří, nedokončil ani jednu soutěž. Elfyn Evans vede kategorii WRC2. Následující víkend pokračuje championat v Argentině, držím palce pilotům i celému teamu…

    2015- Focus II 2.0i 150koní USA
    1999- Escort 2.0i 150koní
    2003-2015 FocusI 1.8i 180koní
    2001-2003 Escort 1.8i 115koní
    1996-2001 Escort 1.8i 130koní
    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Přílohy:

    Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

    7 roků 11 měsíců zpět - 7 roků 11 měsíců zpět #473 od FORD666

    • Moderátor
    • Moderátor
    • Focus 2.0i

  • Příspěvky: 305
  • Karma: 6
  • Přijato poděkování: 87

  • Pohlaví: Muž
  • Narození: Neznámé
  • Odpověděl FORD666 pro téma FORD v Rally

    Během uplynulého víkendu se v Argentině konal čtvrtý podnik seriálu WRC.
    Musím ještě zmínit, v roce 2016 bojují o nejlepší umístění dva tovární teamy (VW a Hyundai) a jeden polotovární – FORD , který je pod taktovkou M-sport. Také je přihlášen soukromý team Demak s FORDem Fiesta WRC, s Estoncem Ottem Tänakem na sedadle pilota, na některých podnicích se objevuje i náš Martin Prokop, se stejným vozem a další Fiestu WRC sedlá soukromník Henning Solberg z Norska, nebo Ital Lorenzo Bertelli, který letos startoval na všech soutěžích. Občas se objeví domácí jezdec s vozem WRC, jako v Argentině, Marcos Ligato s Citroenem. Ještě musím doplnit posledního mohykána s Mini Cooper WRC, Ukrajinec Valeriy Gorban. Tovární teamy nasazují tři vozy, i když jen dva za továrnu, FORD má dva vozy. To znamená, že ti nejlepší se utkávají na prvních dvanácti, až čtrnácti pozicích.
    V Argentině Mads Ostberg dokončil na pátém místě, více méně díky spolehlivosti a vyrovnanému výkonu. Časy na nejlepší nestačily. V celkovém pořadí Mads klesl na třetí stupínek. Eric Cammili, letos poprvé dokončil na bodech, když se bez problémů udržel na osmé příčce.
    Lieder WRC2, Elfyn Evans se od třetí erzety celý den trápil s problémy s elektrikou a ještě získal penalizaci. I přesto, že další dny zajížděl výborné časy, ztrátu nedokázal stáhnout a dokončil jako čtvrtý. Elfynovu pozici na čele průběžného pořadí, tento dílčí neúspěch, zatím neohrozil.

    2015- Focus II 2.0i 150koní USA
    1999- Escort 2.0i 150koní
    2003-2015 FocusI 1.8i 180koní
    2001-2003 Escort 1.8i 115koní
    1996-2001 Escort 1.8i 130koní
    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Přílohy:
    Poděkovali: Gildemeister, STturnier200

    Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

    7 roků 10 měsíců zpět - 7 roků 10 měsíců zpět #1699 od FORD666

    • Moderátor
    • Moderátor
    • Focus 2.0i

  • Příspěvky: 305
  • Karma: 6
  • Přijato poděkování: 87

  • Pohlaví: Muž
  • Narození: Neznámé
  • Odpověděl FORD666 pro téma FORD v Rally


    V neděli skončil pátý díl seriálu mistrovství světa v rally, který se tentokrát jel v Portugalsku.
    Fordu se zde příliš nevedlo, snad kromě Erica Kamilli, který nejen že dojel až do cíle, ale dosáhl nejlepšího umístění ve WRC, ve své karieře. Doufám, že je to začátek a spíš jeho nástup, než ojedinělá záležitost. Svou spolehlivou a bezproblémovou jízdou si vysloužil páté místo.
    Dalším kdo mohl být v závěru spokojen je český pilot Martin Prokop, který ve svém soukromém teamu s Fiestou RS WRC, dokončil soutěž na osmém místě. V konkurenci továrních a továrnou podporovaných vozů, výsledkem neoslnil, ani nezklamal.
    Horší pozici má jednička Ford Teamu, Mads Ostberg, dokončil o jedno místo před naším Martinem, ale v jeho případě jde o zklamání. Nejen, že by měl být Mads, před svým kolegou, který je dvojkou teamu, ale hlavně se od něho očekává boj o příčky nejvyšší. Mads letos dvakrát stál na stupních vítězů a každý bod dobrý, ale čekali jsme víc. Na druhou stranu, je nutno dodat, že velký podíl, na Madsově ne právě úspěchu, má technika. V sobotu dopoledne jezdil pouze s předním náhonem, tím získal ztrátu, kterou už nedokázal smazat.
    Nejhůře dopadl Elfyn Evans, který se od počátku trápil s továrními jezdci Škody a ve dvanácté erzetě šel přes boudu. Od Elfyna se ve WRC2 očekává nejvíc, ale tentokrát to nebyla jeho soutěž. Věřím, že příště si vše vynahradí a na konci roku, se stane mistrem WRC2. Do konce zbývá ještě devět soutěží a tou příští bude Rally Italia na Sardinii, za necelé tři týdny.

    Ještě aktualita: jak už jsem psal, na příští rok se chystá mnoho změn v Rally a zejména technická specifikace vozů je velmi upravena, měla by být atraktivnější. Všichni staví nová auta a už testují, jen FORD žádné auto nemá. FORD bude novou specifikaci WRC, tvořit z příští generace Fiesty, ta zatím není k dispozici, měla by být na podzim. Malcolm Wilson, šéf M-sportu, k tomu říká: „umíme připravit auto za půl roku, už s tím máme zkušenost“, takže zatím žádná panika…

    2015- Focus II 2.0i 150koní USA
    1999- Escort 2.0i 150koní
    2003-2015 FocusI 1.8i 180koní
    2001-2003 Escort 1.8i 115koní
    1996-2001 Escort 1.8i 130koní
    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Přílohy:
    Poděkovali: Gildemeister

    Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

    7 roků 9 měsíců zpět - 7 roků 8 měsíců zpět #2111 od FORD666

    • Moderátor
    • Moderátor
    • Focus 2.0i

  • Příspěvky: 305
  • Karma: 6
  • Přijato poděkování: 87

  • Pohlaví: Muž
  • Narození: Neznámé
  • Odpověděl FORD666 pro téma FORD v Rally

    Rally Italia
    zítra to bude už čtrnáct dní, ode dne kdy se znovu roztočil kolotoč WRC, tentokrát Italská rally na Sardini. Trvalo mi dlouho, než jsem si srovnal myšlenky, po soutěži plné problémů. A minulý víkend se FORD účastnil 24 le Mans s FORDem GT, vyhrál svou třídu, takže trošku vylepšená bilance.
    Ale zpět k rally, Martin Prokop, náš (Český) jediný účastník s vozem FORD Fiesta RS WRC v nejvyšší soutěži, ještě před začátkem dostal penalizaci za nezaplombovaný náhradní díl v servisu, celých pět minut. Těžko pochopitelné a frustrující, Martina to vedlo k rozhodnutí skončit se soutěžením. Přesto skončil v Sardinii těsně před body na jedenáctém místě.
    Mads Ostberg, který si tentokrát do čtrnácté RZ vedl výborně a byl na čtvrtém místě, necelých deset sekund od třetího místa. V patnácté RZ potkal smůlu, vlastně kámen, na který najel a poškodil poloosu a následně agregát, takže nemohl pokračovat.
    Eric Camilli, jel podle svých standardů, dojel a získal body za šesté místo, přes půl minuty za Estoncem Ottem Tanakem s netovární Fiestou RS WRC.

    Dnes jsem získal tohle video, hezké!!!

    2015- Focus II 2.0i 150koní USA
    1999- Escort 2.0i 150koní
    2003-2015 FocusI 1.8i 180koní
    2001-2003 Escort 1.8i 115koní
    1996-2001 Escort 1.8i 130koní
    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Přílohy:

    Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

    7 roků 8 měsíců zpět - 7 roků 8 měsíců zpět #2306 od FORD666

    • Moderátor
    • Moderátor
    • Focus 2.0i

  • Příspěvky: 305
  • Karma: 6
  • Přijato poděkování: 87

  • Pohlaví: Muž
  • Narození: Neznámé
  • Odpověděl FORD666 pro téma FORD v Rally

    30.6-3.7. v Polsku pokračoval seriál mistrovství světa v rally. Továrním jezdcům se nedařilo, od začátku do konce rally si stěžovali na prach a těžké podmínky soutěže. V poslední rychlostní zkoušce, Mads předjel Erika, čímž se posunul na deváté místo. Zato netovární pilot Ott Tanak, dokazoval, že Fiesta je dobré závodní náčiní. Ott od osmé do předposlední zkoušky vedl, pak dostal defekt a soutěž dokončil na skvělém druhém místě.
    Stejnou pozici vybojoval i Elfyn Evans ve WRC2. Na začátku soutěže ztrácel a pak doháněl, naštěstí dohnal.



    Další rozkošnou událostí toho víkendu, byla Rally Bohemia, která se tradičně jede v našem městě a přilehlém okolí. Za tovární Škodou a Václavem Pechem s Porsche, dojel na třetím místě s Fiestou R5, Martin Vlček a Jindřiška Žáková.
    V rámci Rally Legend, se divákům předvedl Escort RS Cosworth, v továrních barvách, moc hezké...
    My tam byli a asi víte, co jsme měli na zádech ;-)

    2015- Focus II 2.0i 150koní USA
    1999- Escort 2.0i 150koní
    2003-2015 FocusI 1.8i 180koní
    2001-2003 Escort 1.8i 115koní
    1996-2001 Escort 1.8i 130koní
    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Přílohy:
    Poděkovali: Gildemeister, blaza61

    Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

    Moderátoři: ZitikMates94speede